Witam szanownych Panów Dawno się nie odzywałem bo nie miałem sie czym chwialić jezeli chodzi o postępy w chipowaniu 1.4 Tsi. Przypomnę W serii wyszło mi 132km i 220Nm, po 3 korektach programu było 140km i 260 Nm Passat 170km dsg w sedanie który ma katologowo 8.4 do 100 dostawał z rolki 4-5 długosci i od 50 do 160km/h naprawde fajnie sie jezdziło i bardzo tesknie za chipem:P Moje słabe przysosty mocy najprawdopodobniej były spowodowane niesprawnym wtryskiem który w nastepnym tygodniu jade wymienić. Wtedy były to oznaki nierównej pracy na biegu jałowym (szarpanie). W tym momencie nie pracuje na jeden cylinder:P A chipa zdjąłem poniewaz po jakimims czasie jezdzenia na nim przy obciążniu potrafiło przerwać, i strasznie mnie to irytowało a ze do tunnera miałem kawałek poprostu zrezygnowałem. Oczywiście dalej bacznie śledze postępy i musze powiedziec ze nie jest zle Na stronie kreatora mocy sa dwa wykresy superba i seata altei z naszmi silnikami które maja powyżej 151 km i 260Nm i jak dzwoniłem to jeżdżą zadowoleni I trafiłem jeszcze na Golfa z compsporta który jest dłubnięty na 155km i 258Nm. I chyba udam sie jeszcze raz po wymianie wtrysku i mam nadzieje ze w końcu wyjdzie mi powyżej 150 km Co do spalania to było wyższe i to sporo tylko wtedy jak przekraczałem magiczna granice 2700obr/min i 260Nm wkraczało do akcji. Spalanie przy żwawej jezdzie 11,5 litra, przy ostrej 14,5 przy spokojnej praktycznie seria Wiec panowie chipujcie bo warto w serii ten samochód nic nie idzie. Mina Pana w maximie ze stanów 3,5 V6 280Km , który za bardzo mnie nie może dojść na trasie jest bezcenna:P A w kreatorze za 200zł jest do sciągniecia ogranicznik predkości. Po programie warto go zdjąć bo samochod przy 4800 obr/min na 6 biegu ma 218km/h i nie chce przyspieszać
Grunt to mieć fantazję i widzieć świat takim jak chcemy by był :lol:
Passatem jechał mój kolega wiec nie fantazjuje, a że pan z maximy robił co mógł za mną i jakoś siły nie miał na tyle siły żeby wyprzedzić a na łukach mało sie nie zabił jak maxima mu przodem wylatywała na przeciwny pas, ale to nieistotne chodziło mi głownie o to że samochód dużo żwawszy i elastyczniejszy się zrobił, Waga też robi swoje mój golf waży 1205kg a passat ponad 1,5 tony.
Cos sie ruszylo w temacie?Ktos sie skusil i chipowal 1,4tsi?Jesli tak to jak wyszlo?Z tego co widze,to autko ma i tak dodane przez fabryke w prezencie:wieksza moc niz w katalogu i wyzszy moment obrotowy,a do tego jest malo podatne na chiptuning ze wzgledu na mala turbine(mala zwyzka mocy i momentu w stosunku do realnych danych,a nie tych katalogowych).
fan, sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. IMVHO nie ma sensu dla tych przyrostów mocy i momentu, przy uwzględnieniu faktu, iż pewnie w większości wypadków trzeba wypruwać ECU z auta (co oczywiście podnosi koszt operacji i z pewnością zostawia więcej śladów w aucie), musisz przejść na 98, której ilość z pewnością wzrośnie. Czyli 1.8 i tak nie zrobisz z tego silnika, a spalanie pewnie już będzie takie samo jak 1.8 w serii. Nie wiem jak pozostali, ale ja wybierając 1.4 TSI wiedziałem, że silnik będzie eksploatowany głównie w mieście, praktycznie bez obciążenia auta i uważam, że do tego wystarcza (z perspektywy czasu dochodzę do wniosku, że pewnie zdecydowałbym się na 1.2TSI + DSG gdyby była taka opcja kiedy kupowałem auto).
Tak więc, nie ma co liczyć na "wysyp" 1.4 TSI ze zmienionym programem, gdy sami tunerzy (MR Motors, CompSPORT) twierdzą, że wyniki są mizerne.
Jeśli mogę zabrać głos w dyskusji...
to uważam, że nie ma wielkiego sensu chipować 1,4 TSI. Seryjne 122KM spokojnie wystarczają do jazdy (czasami nawet dynamicznej). :wink:
Pamiętam czasy gdy samochody grupy VAG z silnikami 1,4 miały moc rzędu 60KM, sam takim jezdzilem i cieszyłem się, że po modyfikacjach dolotu (K&N) i wydechu (ULTER) moc wzrosła do 64KM. :P
Teraz mam 122KM i uważam, że auto zbiera się całkiem dobrze jak na rodzinne combi. Wydechu wymieniał nie będę bo w aucie jeździ małe dziecko... ale...
stosował już ktoś może wkładkę K&N albo stożek?
ma ktoś zamontowanego BOV'a?
Może nie są to modyfikacje znacznie poprawiające osiągi, jedynie samopoczucie właściciela... 8)
http://www.profi-it.pl
Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...
firma:POGEA RACING-audi A1 z silnika vw 1.4 TSI/122KM zrobili 156KM/266NM
- a nasi" fachowcy"to może się ogarną z tymi silnikami za kilka lat i wtedy
już będą podatne...
ciśnienie wzrasta ;samochodów z tym silnikiem jest już dużo i myślę, że kto się tym zajmie szybko i profesjonalnie ten zrobi kasę, a oprogramowania za miedzą[są też boxy]
- kasa leży nie ma kto podnieść ?
ciśnienie wzrasta ;samochodów z tym silnikiem jest już dużo i myślę, że kto się tym zajmie szybko i profesjonalnie ten zrobi kasę, a oprogramowania za miedzą[są też boxy]
- kasa leży nie ma kto podnieść ?
Zamieszczone przez golf
POGEA RACING-audi A1 z silnika vw 1.4 TSI/122KM zrobili 156KM/266NM
Pogea Racing w propagandzie na swojej stronie piszą, że są jedyni w Niemczech, którzy rozkminili 1.4 TSI, więc ... słabo trochę.
Podają koszty tuningu, niestety Skody występują na ich stronie tylko w poprzednich wersjach. Do Golfa VI 1.4 TSI tuning kosztuje €649, do Audi A1 1.4 TFSI €1.249, ale i zakres jest szerszy.
Trza poczekać na naszych fachowców.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
-CENA 1600 , a za to ok. 20KM i 40 NM-opowiadali o tym bez entuzjazmu.
Dla mnie to za drogo i za mało oraz jakoś im nie ufam.
Trzeba się jeszcze było zapytać czy te 20KM to liczą od mocy katalogowej czy rzeczywistej. Bo może okazać się, że zrobią program na 142KM tylko, że seria może mieć 132KM i wtedy przyrost to tylko 10KM .
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Komentarz